Prickar

Om jag förra veckan skrev ca 10 000 ord har jag den här veckan gjort 10 000 prickar. SÅ less på prickar. Men imorgon är det färdigprickat, för då ska det vara klart. Det är alltså vårat sista projekt i kursen, mönster till laserskärning av plåt som ska presenteras och lämnas in imorgon. Det är en Cortenplåt som vi ska laserskära i, som är en plåt som rostar utan att rosta sönder. Jättefin! Våra avlånga plåtar ska sedan finnas till allmän beskådning på Wij trädgårdar i Ockelbo!
 
Min plåt blev i alla fall hyffsat klar idag. Jag blev inspirerad av bilder i gamla serietidningar, med stora och små punkter för att bygga upp en bild. Sen ville jag även att bilden skulle bli som en optisk illusion, jag vill att man liksom ska stanna upp och fundera på vad mönstret egentligen föreställer. Förutom det har mönstret även med natur att göra eftersom den ändå ska finnas i en trädgård. 
 
Sen skulle vi ju också göra en prototyp i verklig storlek och skära ut det som sedan ska laserskäras.... Träningsvärken idag är inte nådig.
Såhär blev den tillslut (i lite slarvigt prototyp-stuk), hoppas på att inte behöva göra allt för mycket ändringar..!
 
 
Allmänt | |
#1 - - Leggie_1229:

Så snyggt!

Upp