Slut på kurs och slutprojekt

Sådär! Då har man klarat av den tredje kursen på industridesignprogrammet! Visualisering i 2D och 3D. Igår hade jag min slutgiltiga presentation, jag presenterade ludwigs arbeten genom kursen och han presenterade mina, såkallad kamratbedömning. Det var rätt nervöst innan, så mycket man skulle presentera och sen göra det helt själv med. Men det gick hur bra som helst! Var rent av roligt när man kom igång!
 
Jag har ju inte visat mitt resultat av den sista uppgiften vi fick. Vi blev tilldelade var sitt företag och till dem så skulle vi designa en energidryck med tillhörande förpackning eller liknande. Jag fick byggföretaget Skanska. Var riktigt bra tycker jag att vi inte fick välja företaget själva, då skulle man nog ta ett företag som låg nära sin egen stil, detta gjorde att man istället fick tänka utanför sin box och mer fokusera på vad som skulle passa det företaget, och lämna sin egna stil lite. Jag valde Skanskas byggarbetare som målgrupp, och då fick flaskans funktion bestämma formen. Tanken var att arbetarna skulle ta en energidryck på morgonen och hänga fast den på skärpet så de på så sätt kunde fylla på med energi under hela arbetsdagen. efter moodboard och skissning med markers började det stora arbetet i Cad. Efter mycket slit och huvudvärk så blev slutresultatet såhär:




Sen skulle vi också göra en annons, resultatet ovan!
 
 
Visualisering i 2D och 3D | |
Upp