Självporträtt

Kursen vi har nu heter visualisering i 2D och 3D, vilket betyder att vi bland annat går igenom och lär oss program som illustrator, photoshop och indesign. Och till det har vi fått en jätterolig uppgift! Vi ska tillsammans i klassen trycka upp en kokbok, alla ska välja ett recept som man ska tillaga och fotografera, sedan ska man skissa processen och även göra en perspektivskiss på ett föremål som man använde. Till dom sakerna använder man ju mest photoshop och indesign, så just nu har vi lagt det lite på is och har jobbat som galningar med illustrator. I illustrator fick vi uppgift att göra ett självporträtt, som ska vara med i kokboken på ett eller annat sätt. Man skulle utgå från ett fotografi av sig själv och sen göra illustrationer av någonting som symboliserar sin personlighet. Det var faktiskt första gången jag har jobbat i illustrator, och jag har lärt mig så otroligt mycket på bara några dagar!
Efter tre dagars intensivt jobb framför datorn 9-18 så blev jag klar idag och så här blev det!
 
 
Visualisering i 2D och 3D | |
#1 - - Mamma:

fint!det blir roligt att följa! Så glad för din skull <3

#2 - - Philip:

Så himla coolt!

#3 - - Ida:

Nu liggeru på min bloglovin!

Upp