Logga och förpackning

Förra veckan var det loggor och förpackningar som stod på schemat. Man fick välja att göra en logga till antingen högskolan i Gävle eller en logga till industridesignprogrammet, jag valde det sistnämnda! Efter att ha gjort ungefär hundra olika skisser på loggor kändes ingen riktigt bra, tills jag tänkte om helt. Det slutade med att jag skissade en logga för hand som jag sedan vektoriserade i illustrator, så den fortfarande såg handgjord ut. Jag tänkte att en stor del av det man gör på programmet är att skissa och visualisera idéer, så då försökte jag symbolisera det med loggan helt enkelt. 
Förpackningen jag gjorde tänkte jag skulle innehålla en produkt som även den hade med utbildningen att göra, så det blev en förpackning med skisspennor. Den tänkte jag att tillexempel blivande studenter kunde få med sig hem efter ett studiebesök på skolan!
 
Visualisering i 2D och 3D | |
#1 - - Elvira:

Snygg & smart idé! :D

Upp